طرز تهیه ی زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ جزو یکی از غذاهای پرطرفدار و خوش طعم ایرانی است، که در بسیاری از مراسمات ما ایرانی های از آن بعنوان غذای اصلی استفاده می شود، زیرا: زرشک پلو یک غذای عامه پسند است و بیشتر مردم طعم آن را دوست دارند، البته اگر به خوبی درست شود.

نکته ای که هنگام تهیه ی زرشک پلو با مرغ باید در نظر داشته باشید این است که مرغ شما بوی بد و خام بودن ندهد زیرا: تاثیر مستقیمی بر روی طعم غذای شما خواهد داشت.

طرز تهیه ی زرشک پلو با مرغ

 همانطور که میدانید گوشت مرغ دارای خواص بسیار زیادی است، اما بیشتر خواص آن در سینه ی مرغ است، بنابراین سعی کنید برای غذاهای خود بیشتر از سینه ی مرغ استفاده کنید ، زیرا: هم طعم بهتری دارد و هم دارای چربی بسیار کمی است و غذای شما را چرب نخواهد کرد. ما در زیر قصد داریم طرز تهیه ی زرشک پلو و نکاتی را در رابطه با طرز تهیه ی آن برای شما کاربران عزیز ذکر کنیم.

زرشک پلو 4516531

مواد لازم برای تهیه ی زرشک پلو با مرغ:

 

سینه ی مرغ
زرشک 200 گرم

زعفران به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

 فلفل دلمه ای 1 عدد

پیاز 1 عدد متوسط

هل 1 عدد

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

پودر دارچین یک دوم قاشق چایخوری

پودر زنجبیل یک سوم قاشق چایخوری

آبلیمو 1 قاشق غذاخوری

هویج 4 عدد

آب 6 لیوان

برنج چهار پیمانه

مواد لازم برای تهیه ی زرشک پلو با مرغ

زرشکپلو 65161

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ:

 در ابتدا با پیازها را نگینی خرد کرده و پس از اینکه پیازهای شما طلایی رنگ شد فلفل دلمه ها را به آن اضافه کنید و پس از اینکه سرخ شد مرغ را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 10 الی 15 دقیقه تفت بخورد، سپس، زردچوبه و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و 6 لیوان آب را نیز اضافه کرده به همراه هویج  و اجازه دهید که گوشت شما به خوبی پخته شود، پس از گذشت نیم ساعت کمی نمک به مرغ اضافه کرده و سپس 1 عدد هل را درون آب مرغ بیاندازید.

پس از گذشت 1 ساعت و نیم آب مرغ را جدا کرده و مرغ را نیز جداگانه کنار بگذارید، سپس یک قاشق رب گوجه فرنگی را به همراه کمی روغن تفت دهید و دارچین، زنجبیل، زردچوبه و آبلیمو و یک الی 2 ملاقه از آب مرغ را به آن اضافه کنید و بر روی مرغ بریزید و اجازه دهید که مرغ شما به مدت 15 الی 20 دقیقه با شعله ی ملایم پخته شود و سپس زرشک پلوی خود را به همراه پلو  سرو کنید.

 

نکاتی که هنگام تهیه ی زرشک پلو با مرغ باید در نظر داشته باشید:

هنگام تهیه ی زرشک پلو نباید شعله ی گاز را زیاد کنید، زیرا: آب مرغ بخار می شود و شما نمی توانید سس آن را تهیه کنید.

برای سرخ کردن زرشک، بهتر است آن را به همراه یک قاشق آبلیمو و یک قاشق شکر تفت دهید، زیرا: طعم بهتری خواهد گرفت.

برای اینکه زعفران شما رنگ بیشتری داشته باشد، بهتر است پس از ساییدن آنف چند تکه یخ به آن اضافه کنید و از آب گرم به هیچ وجه استفاده نکنید.

سس، مرغ شما بهتر است کمی غلیظ باشد.

شما می توانید برای تزیین زرشک پلو از کلم بروکلی نیز استفاده کنید، آنها را در کمی آب قرار دهید و یک قاشق شکر به آن استفاده کنید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه با شعله ی ملایم پخته شود.

سعی کنید زرشک پلوی شما بسیار چرب نباشد، زیرا:طعم بسیار بدی به مرغ خواهد داد.

شما می توانید از روغن حیوانی و یا کرمانشاهی بر روی برنج خود استفاده کنید.


گوشت سفید ، با ما بهترین باشید. زرشک ,تهیه ,قاشق ,دهید ,استفاده ,کرده ,اضافه کنید ,اجازه دهید ,استفاده کنید ,هنگام تهیه ,قاشق چایخوری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

حیوانات خانگی راه های داشتن یک زندگي شاد دست نوشته ها پرواز خارجی چند مسیره دنیای چادر فروشگاه grom گروه سرود نجم الثاقب